يکشنبه, 18 شهريور 1403 EN
  • ساعت : ۰۶:۵۸
  • تاريخ :
     ۱۴۰۳/۰۴/۱۹ 
  • تعداد بازدید : 110
ابلاغ قانون جهش تولید دانش بنیان و حل مشكل صدور مفاصا حساب قراردارهای پژوهشی
با هدف توسعه ارتباط دانشگاه با صنعت، صنایع و واحدهای تولیدی دارای واحد تحقیق و توسعه قاون جهش تولید دانش بنیان ابلاغ شده است.

دکتر مجید مرادی زیرکوهی معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه بیان کرد: به منظور گسترش فعالیت‌های پژوهش‌محور و تحقیقاتی در حوزه تولیدات دانش‌بنیان، قانون جهش تولید دانش بنیان مصوب شده است که این قانون ظرفیت‌های بسیار زیادی برای همکاری صنایع با دانشگاه‌ها، مراکز پارک علم و فناوری و مراکز رشد را فراهم نموده است.

دکتر مرادی زیرکوهی با ابراز خرسندی از تصویب قانون جهش تولید دانش بنیان اظهار کرد: هدف اصلی این قانون، جهت‌دهی حمایت‌های مالیاتی به سمت توسعه نوآوری و اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه ارتباط دانشگاه با صنایع و واحدهای تولیدی است. او افزود: در آینده نزدیک، این قانون منجر به ارتباط مستحکم بین صنعت و دانشگاه خواهد شد، زیرا یکی از مهمترین چالش‌های قراردادهای پژوهشی حل شده و انگیزه خوبی برای افزایش مشارکت اعضای هیات علمی برای انعقاد قراردادهای پژوهشی با صنایع فراهم شده است.
ایشان در ادامه در خصوص صدور مفاصا حساب برای قراردهای پژوهشی دانشگاه‌ها بیان نمودند با عنایت به تبصـره ماده 96 قـانون برنامه پنـج ساله هفتم توسـعه وزارت علـوم، تحقیقـات و فنـاوري از طریـق سامـانه   sajed.msrt.ir قراردادهاي پژوهشـی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی دولتی و غیر دولتی را ارزیابی و نسـبت به تایید پژوهشی بودن آنها اقدام نموده و نتایج آن در تمام شعب سازمان تامین اجتماعی قابل مشاهده است.

لازم به توضیح است تبصره ماده 96 قانون برنامه پنج‌ساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران به شرح ذیل است:

سازمان تامین اجتماعی مکلف است مفاصاحساب قراردادهای پژوهشی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی دولتی و غیردولتی مورد تایید وزارت‌خانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و قراردادهای مرتبط با تولید محصولات دانش‌بنیان مورد تایید معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری را صرفا بر اساس ماده 38 قانون تامین اجتماعی، بدون اعمال ضرایب حق بیمه موضوع ماده 28 قانون مزبور و مستقل از سایر قراردادهای موسسه بدون هرگونه قید و شرط بررسی و صادر نماید.

دانلود فایل یک

دانلود فایل دو

امتیاز :  ۳.۰۰ |  مجموع :  ۲

برچسب ها

    6.1.8.0
    V6.1.8.0