شنبه, 8 ارديبهشت 1403 EN
عنوان گروه خبري / روابط عمومی .
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۷/۰۸/۲۳ 
  • تعداد بازدید : 294
بازدید مشاور و مدیر كل حوزه دفتر وزارتی از دانشگاه
دکتر شمس بخش مشاور و مدیر کل حوزه دفتر وزارت علوم ،تحقیقات و فناوری در بازدید  از دانشگاه، ضمن حضور در نشست های بررسی مشکلات اساتید و کارکنان از نزدیک در جریان پیشرفت های دانشگاه و جزییات برنامه جامع کارآفرینی دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء بهبهان قرار گرفت.

دکتر شمس بخش مشاور و مدیر کل حوزه دفتر وزارت در بدو ورود به دانشگاه ،ضمن ادای احترام به شهید گمنام مدفون در دانشگاه، در جلسه هیات رئیسه دانشگاه شرکت کرد و سپس در دو نشست جداگانه پای صحبت های اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه نشست.

در نشست با اعضای هیات رئیسه دکتر اصغری پری معاون اداری مالی و مدیریت منابع دانشگاه به بیان گزارشی از وضعیت شهرستان و دانشگاه پرداخت و مسائلی همچون ساماندهی نیروها ،جایابی افراد در چارت سازمانی،آمار دانشجویان و ساکنان سراهای دانشجویی و وضعیت اعتبارات تخصیصی و درآمدهای اختصاصی دانشگاه پرداخت و درادامه به اقدامات صورت گرفته در خصوص پرداخت بدهی های دانشگاه،ایجاد تشکیلات تفصیلی ،گرفتن مجوز گروه های بدون مجوز،حل توزیع نامتعادل اعضای هیات علمی،راه اندازی مرکز جذب ،آموزش های هدفمند کارکنان و ارتقای اعضای هیات علمی اشاره کرد.

سپس دکتر معتقد رئیس دانشکده فنی و مهندسی  به اهمیت ورود دانشگاه در موضوع کارآفرینی اشاره کرده و اهداف طرح جاک را استفاده از ظرفیت های دانشگاه در کارآفرینی ،ایجاد مهارت های شغلی و آماده سازی دانشجویان برای ورود به بازار بر اساس مهارت،خلاقیت و انگیزه عنوان کرده و در ادامه زیست بوم کارآفرینی دانشگاه را تشریح نمود.

دکتر شمس بخش نیز در سخنان خود با تشکر از اقدامات صورت گرفته اخیر دانشگاه در تمامی حوزه ها،راه کاری های مناسبی جهت برون رفت از مشکلات پیش رو ارائه نمود.

وی با اعلام اینکه از قبل در جریان تحولات عمرانی و خدماتی دانشگاه بوده است و اکنون با جزییات بیشتری از آن آشنا شده گفت مهم ترین ویژگی شهرستان بهبهان نیروی انسانی آن است. این شهر دارای افراد متخصص و سرآمدی است که در استان و حتی کشور حرف اول را زده و خواهند زد و اگر این سرمایه عظیمی که در بهبهان وجود دارد مهاجرت نکنند میتوانند منشا تحولات و رشد و بالندگی این شهر باشند.

شمس بخش در ادامه تربیت نیروی انسانی را وظیفه اساسی دانشگاه خوانده ومهارت افزایی و اشتغال پذیری را از طرح ها و دغدغه های در دست اقدام وزیر علوم اعلام کرده و افزود هم اکنون شاهد این هستیم که دانشگاه بهبهان در بحث کارآفرینی در استان بعنوان یک برند شناخته می شود.

مشاور و مدیر کل حوزه دفتر وزارت علوم ،تحقیقات و فناوری هم و غم دانشگاه ها را حل و فصل کردن معضلات منطقه اعلام کرده و بی توجهی به اقتصاد و صنعت و مشکلات شهری را پذیرفته نشدنی خواند و افزود ما در قبال همه اینها بر جامعه مسئول هستیم.

پس از این نشست دکتر شمس بخش با حضور در سالن جلسات دانشکده فنی و مهندسی پای صحبت اعضای هیات علمی دانشگاه نشست و جوابگوی دغدغه ها و مشکلات آنها شد و در موضوعاتی همچون ماموریت گرا شدن دانشگاه ها،وضعیت فرصت مطالعاتی اساتید و موازی کاری در وجود رشته های مشترک در دانشگاه های استانی به هم سخن گفت.

درآخرین نشست مشاور و مدیر کل حوزه دفتر وزارت علوم ،تحقیقات و فناوری با کارکنان دانشگاه ، پس از گزارش اولیه دکتر اصغری پری پیرامون فعالیت ها و اقدامات صورت گرفته در دانشگاه،  ایشان پس از استماع مشکلاتی نظیر تشکیل هیات اجرایی،طبقه بندی مشاغل،نقل و انتقال کارکنان، حق محرومیت و بدی آب و هوا ،کمک هزینه ازدواج ،حق مسکن و اضافه کار و ترمیم حقوق  از زبان کارکنان، پاسخگوی سوالات مطرح شده بودند.


امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.8.0
    V6.1.8.0