تعریف مرکز نوآوری:

مرکز نوآوری متشکل از یک یا چند تیم نوآور است که با همکاری مراکز تحقیقاتی و شرکت‌های متقاضی محصولات جدید در یک حوزه تخصصی در چارچوب برنامه‌ای بلندمدت با هم همکاری می‌کنند. این مراکز با ایده‌ی جذب خلاقیت‌ها و نوآوری‌های افراد ایجاد شده و به دنبال عرضه یک محصول مبتنی بر دانش و پژوهش به بازار هستند.

وظایف مرکز نوآوری:

.شناسایی نخبگان، پژوهشگران و محققان توانمند و تشکیل گروه‌های پژوهشی و حمایت از ایشان

.شناسایی شرکت‌های همکار و تشکیل تیم صنعتی یا مشارکت

.ایجاد لینک بین هسته پژوهشی و شرکت همکار

.تأمین نیازها، رصد اتفاقات و پیشرفت‌های انجام‌شده

.تجاری‌سازی محصول نهایی، معرفی آن به بازار با استفاده از کمک شرکت همکار

.تشویق افراد به تأسیس شرکت‌های دانش‌بنیان و حمایت از ایشان

مرکز نوآوری دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء بهبهان:

مرکز خلاقیت و نوآوری دانشگاه در راستای اجرای تفاهم نامه با موضوع «حمایت از مرکز نوآوری دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء بهبهان» مورخ 1399/10/09 فی‌مابین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دانشگاه و تصویب در کمیسیون دائمی هیات امنا منطقه جنوب غرب مورخ 1400/04/14 ایجاد شد. این مرکز با در نظر گرفتن نوع فعاليت­هاي دانشکده‌ها و به‌منظور استفاده از پتانسیل دانشجويان فعال در آن اقدام به تدوين ساختار تشكيلاتي جامع مراکز نوآوری – تخصصی نموده است تا با استفاده از این پتانسیل بازوی اجرایی مناسبی برای پیشبرد اهداف این مرکز در هر دانشکده ایجاد نماید.

 

فرایندی که با آن، نوآوری کسب و کار شما خواهد شد:


 

مراکز نوآوری–تخصصی در حوزه‌های مختلف دانش‌بنیان به‌منظور حمایت، تقویت و ترویج فرهنگ و اخلاق کارآفرینی در دانشگاه صنعتی خاتم‌الانبیاء و هم­چنین بهره گیری از توانمندی و خلاقیت دانشجویان در تحقق روحیه نوآوری و کارآفرینی در فضای پرنشاط علمی دانشجویی به فعالیت می­پردازند. در همین راستا اهداف راه اندازی این مراکز عبارتند از:

.راه‌اندازی سیستم مناسب برای شناسایی ایده‌های تخصصی

.ایجاد ارتباط مناسب صاحبان ایده با سایربخش‌ها و سیستم‌های مرتبط با تجاری‌سازی

.توسعه فناوری‌های نوین در حوزه تخصصی

.افزایش سهم دانشکده‌ها/پردیس‌ها در پرورش ایده‌ها و تبدیل آن‌ها به فناوری و محصولات فناورانه

.نهادینه ساختن فعالیت­های فوق‌برنامه علمی، پژوهشی و کارآفرینی دانشجویان

.جذب دانشجویان نخبه و ممتاز و بهره گیری از مشارکت آنان در ارتقاء فضای کارآفرینی دانشگاه

.بهره‌گیری از توان علمی دانشجویان در جهت پیوندهای دانشگاه با بخش­های مختلف صنعتی و بازار کار کشور

.ایجاد بستر مناسب برای بروز خلاقیت در جهت پاسخ به نیازهای بازار و صنعت

.ایجاد بستری برای انتقال فناوری از دانشگاه به صنعت

.ایجاد زمینه مناسب برای تجلی استعدادها و برانگیختن خلاقیت و شکوفایی کارآفرینی دانشجویان

.افزایش سطح مشارکت و رقابت دانشجویان در فعالیت­های کار گروهی

.تقویت ارتباط کاری دانشجویان با اساتید

.ایجاد فضای مناسب جهت دریافت نظرات و نیازهای بازار و تحلیل آن و در نهایت به دست آوردن راه‌حل‌ها

6.1.8.0
گروه دورانV6.1.8.0