الف -  امور آموزشی
  • دبیری شورای آموزشی دانشگاه و تنظیم و تدوین مصوبات این شورا
  • تهیه، تنظیم و نگهداری برنامه های مصوب آموزشی دانشجویان و تدوین مقررات مربوط به صورت كاتولوگ های معرفی دوره ها
  • تهیه و ابلاغ تقویم دانشگاه و نظارت بر تنظیم برنامه های هفتگی و امتحانی دروس
  • نظارت بر حسن اجرای آیین نامه ها، بخشنامه ها و مصوبات آموزشی در واحدهای ذی ربط و نظارت بر اداره خدمات آموزشی در واحدهای تابعه
  • رسیدگی به مشكلات دانشجویان و برآورد نارسایی های آئین نامه ها و مصوبات و پیشنهاد راه حل به معاونت آموزشی و تحصیلات تكمیلی دانشگاه
  • تهیه و استفاده از آمار و اطلاعات
  • انجام امور ثبت نام و امتحانات دانشجویان کلیه مقاطع تحصیلی
  • دریافت لیست پذیرفته شدگان کلیه مقاطع تحصیلی از سازمان سنجش آموزش كشور
  • اعمال دستورالعمل های صادره در خصوص ثبت نام پذیرفته شدگان کلیه مقاطع تحصیلی در هر ترم
  • همكاری با دانشكده ها در تهیه برنامه های هفتگی و ارسال آن به مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات
  • انجام امور مربوط به امور پذیرفته شدگان کلیه مقاطع تحصیلی
  • پاسخ گویی به سؤالات دانشجویان در زمینه امور آموزشی
  • انجام امور مربوط به صدور گواهی، معرفی نامه و سایر مكاتبات کلیه مقاطع تحصیلی
  • ا بلاغ برنامه های امتحانی برطبق تصمیمات متخذه به گروه های آموزشی و نظارت بر امر امتحانات پایان ترم
  • انجام امور مربوط به تطبیق واحدها و راهنمایی دانشجویان در زمینه انتخاب دروس
  • صدور دانشنامه و گواهی های موقت کلیه مقاطع تحصیلی دانش آموختگان
  • انجام امور مربوط به دانش آموختگان
  • انجام امور مربوط به کمسیون موارد خاص دانشگاهی و استانی
  • ارسال تأییدیه فارغ التحصیلی کلیه مقاطع تحصیلی دانشجویان به دانشگاه ها و مراكز دولتی
  • حفظ و نگهداری سوابق تحصیلی دانش آموختگان کلیه مقاطع تحصیلی
  • انجام امور مربوط به نظام وظیفه پذیرفته شدگان کلیه مقاطع تحصیلی
  • دریافت فهرست نمرات و حضور و غیاب و ارسال آن به واحد رایانه و تهیه كارنامه تحصیلی دانشجویان
  • امور آموزشی مربوط به دانشجویان استعدادهای درخشان
  • انجام سایر امور محوله از سوی مقام مافوق
ب - امور تحصیلات تکمیلی
  • دبیری شورای تحصیلات تكمیلی دانشگاه و تنظیم و تدوین مصوبات این شورا
  •  تهیه، تنظیم و نگهداری برنامه های مصوب آموزشی دانشجویان در كلیه دوره های تحصیلات تكمیلی و تدوین مقررات
  • تهیه تقویم دانشگاه و نظارت بر تنظیم برنا مه های هفتگی و امتحانی دروس دوره های تحصیلات تكمیلی
  • نظارت برحسن اجرای آیین نامه ها ، بخشنامه ها و مصوبات آموزشی
  • پاسخگویی به سؤالات و رسیدگی به مشكلات دانشجویان تحصیلات تكمیلی و برآورد نارسایی های آیین نامه ها و مصوبات و پیشنهاد راه حل به معاونت آموزشی و تحصیلات تكمیلی دانشگاه
  • تهیه و استفاده از آمار و اطلاعات جهت برنامه ریزی، نظارت و ارزیابی دانشجویان تحصیلات تكمیلی
  • نظرخواهی از دانشكده ها در خصوص تغییرات برنامه های آموزشی
  • همكاری با دانشكده ها در تهیه برنامه های هفتگی و ارسال آن به واحد رایانه و تهیه كد دروس
  • پاسخگویی به سؤالات دانشجویان تحصیلات تكمیلی در زمینه امور آموزشی
  • تهیه آمار و اطلاعات مربوط به دانشجویان تحصیلات تكمیلی
  • انجام امور مربوط به تطبیق واحدها و راهنمایی دانشجویان در زمینه انتخاب دروس
  • ابلاغ برنامه های امتحانی بر طبق تصمیمات متخذه به گروه های آموزشی و نظارت بر امر امتحانات پایان ترم
  • دریافت لیست نمرات و حضور و غیاب و ارسال آن به واحد رایانه و تهیه كارنامه تحصیلی دانشجویان
  • كنترل وضعیت آموزشی كلیه دانش آموختگان از جهت رعایت تقسیم دروس تعیین شده، كنترل نمرات مكتسبه و اعمال آیین نامه های مربوط
  • صدور گواهی های موقت دانش آموختگان
  • تهیه آمار دانش آموختگان در پایان هر ترم و ارائه آن به مسئولین ذی ربط
  • ارسال تأییدیه فارغ التحصیلی به دانشگاه ها و مراكز دولتی
  • حفظ و نگهداری سوابق تحصیلی دانش آموختگان
  • انجام امور مربوط به آزمون تحصیلات تكمیلی با همكاری سازمان سنجش آموزش كشور
  • انجام سایر امور محوله از سوی مقام مافوق
ج- توسعه امور آموزشي 
  • مطالعه و بررسي نياز به رشته هاي جديد در گروههاي مختلف آموزشي با توجه به برنامه ها و خط مشي دانشگاه
  • اقدامات لازم براي اخذ مجوز رشته ها از وزارت علوم، تحقيقات و فناوري
  • انجام مأموريتهاي لازم براي پيگيري و بررسي وضعيت رشته هاي ارسالي به وزارتخانه
  • انجام سایر امور محوله از سوی مقام مافوق
     
     
 
 
مدیر امورآموزشی و تحصیلات تکمیلی
 
    
                                           
 

 

 

 

 

 

 

 

 

     
     
 
 
معاون امورآموزشی و تحصیلات تکمیلی
 
معصومه بیگم شهیدزاده
    
                                         
 

 

 

 

 

 

 

 

 

https://bkatu.ac.ir/fa-IR/DouranPortal/5533/page/%D8%A7%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D9%BE%D8%B0%DB%8C%D8%B1%D8%B4-%D9%88-%D8%B3%D9%88%D8%A7%D8%A8%D9%82-%D8%AA%D8%AD%D8%B5%DB%8C%D9%84%DB%8C
https://bkatu.ac.ir/fa-IR/DouranPortal/5534/page/%D8%A7%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D8%AA%D8%AD%D8%B5%DB%8C%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%AA%DA%A9%D9%85%DB%8C%D9%84%DB%8C
https://bkatu.ac.ir/fa-IR/DouranPortal/5536/page/%D9%85%D8%B1%DA%A9%D8%B2-%DA%A9%D8%A7%D9%85%D9%BE%DB%8C%D9%88%D8%AA%D8%B1
https://bkatu.ac.ir/fa-IR/DouranPortal/5535/page/%D8%A7%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D9%85%D8%B4%D9%85%D9%88%D9%84%DB%8C%D9%86
https://bkatu.ac.ir/fa-IR/DouranPortal/5537/page/%D8%AF%D9%81%D8%AA%D8%B1-%D9%87%D8%AF%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%B9%D8%AF%D8%A7%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D8%B1%D8%AE%D8%B4%D8%A7%D9%86
https://bkatu.ac.ir/fa-IR/DouranPortal/5530/page/%D8%A7%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D9%81%D8%A7%D8%B1%D8%BA-%D8%A7%D9%84%D8%AA%D8%AD%D8%B5%DB%8C%D9%84%D8%A7%D9%86
https://bkatu.ac.ir/fa-IR/DouranPortal/5538/page/%D8%A7%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B9%D9%87-%D8%A7%D9%85%D9%88%D8%B1-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4%DB%8C

مراحل انجام تسویه حساب دانشگاه

(سامانه تسویه حساب)

هدف از این سامانه انجام حداکثری مراحل تسویه حساب دانشگاه به صورت غیرحضوری و با استفاده از سامانه جامع آموزشی گلستان می باشد. مراحل تسویه حساب به قرار ذیل می باشد:

مرحله اول:

تحویل خوابگاه دانشجویی: در صورتی که دانشجو پیش از دانش آموختگی در خوابگاه دانشجویی دانشگاه سکونت داشته است، می­بایست اتاق خود را به صورت حضوری به مسئول خوابگاه تحویل داده و پس از دریافت فرم مربوطه آن را به کارشناس امور خوابگاه تحویل دهد.

مرحله دوم:

در این مرحله دانشجو با مراجعه حضوری به کارشناس پذیرش اداره آموزش کل دانشگاه، اقدام به تکمیل فرم درخواست تسویه حساب غیر حضوری (نمونه فرم موجود می­باشد) و تحویل کارت دانشجویی خود می­نماید. در این مرحله تقاضای تسویه حساب دانشجو در سامانه گلستان فعال خواهد شد.

تذکر 1: در صورت مفقود شدن کارت دانشجویی جهت دریافت فرم تعهد محضری به آموزش دانشکده مراجعه نمایید.

تذکر 2: در صورتی که از ابتدا کارت دانشجویی دریافت ننموده­اید، جهت دریافت مجوز به اداره حراست دانشگاه مراجعه نمایید.

مرحله سوم:

در مرحله بعد دانشجو با مراجعه حضوری به کارشناس صندوق رفاه دانشجویی اقدام به تکمیل فرم آدرس می­نماید:

- فرم آدرس مخصوص دانشجویان دارای وام (نمونه فرم موجود می­باشد)

- فرم آدرس مخصوص دانشجویانی بدون وام (نمونه فرم موجود می­باشد)

در صورت وجود بدهی صندوق رفاه، ‌کارشناس صندوق رفاه دانشجویی پس از دریافت فرم های بالا اقدام به صدور فیش پرداخت 10٪ بدهی صندوق رفاه می­نماید. دانشجویان محترم می­توانند پس از مراجعه به پورتال دانشجویی صندوق رفاه (تصویر ذیل) به آدرس https://bp.swf.ir (نام کاربری و رمز عبور در اولین

مراجعه شماره ملی دانشجو می­باشد)، اقدام به پرداخت مبلغ مذکور نمایند. پس از پرداخت، دفترچه اقساط بدهی صندوق رفاه در همین پورتال صادر خواهد شد.

تذکر: با توجه به شرایط موجود به دلیل شیوع ویروس کرونا و تا پیش از فراهم آمدن شرایط حضور دانشجویان در دانشگاه، نیازی به تحویل حضوری خوابگاه (مرحله اول)، مراجعه حضوری به کارشناس پذیرش (مرحله دوم) و کارشناس صندوق رفاه (مرحله سوم) نمی باشد و دانشجویان محترم جهت انجام مراحل تسویه حساب می توانند، کلیه فرم های مورد نیاز (مرحله دوم و سوم) که در انتهای همین متن آمده است، را چاپ و تکمیل نمایند و به همراه کارت دانشجویی خود به آدرس ذیل پست پیشتاز نمایند.

خوزستان- بهبهان- دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء (ص) بهبهان- مدیریت امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی - جهت انجام امور تسویه حساب

کدپستی: 47189-63616

 

مرحله چهارم: مراجعه به سامانه آموزشی گلستان

جهت اطلاع از وضعیت مراحل تسویه حساب، دانشجویان محترم می توانند در سامانه آموزشی گلستان به گزارش  525 (تصاویر ذیل) مراجعه نمایند.

 

 

(1) این ستون کلیه بخش های دانشگاه که می­بایست درخواست تسویه حساب را بررسی و تایید نمایند را نشان می­دهند.

(2) لغت «عدم تسویه» در ستون وضعیت تسویه به معنی عدم بررسی و تایید درخواست می­باشد.

(3) ستون «دلیل لزوم تسویه» جهت ارائه توضیحات و یا دلیل عدم تسویه حساب ایجاد گردیده است. در تصویر بالا کارشناس کتابخانه به دلیل عدم تحویل کتاب امانت گرفته شده، تسویه حساب را تایید ننموده است. بدیهی است که دانشجو می­بایست کتاب امانت گرفته شده را به کتابخانه تحویل داده تا تسویه حساب تایید گردد.

(4) در صورتی که درخواست تسویه حساب توسط کارشناس مربوطه بررسی شده باشد و دانشجو به بخش مورد نظر بدهی نداشته باشد، وضعیت تسویه به «تسویه شده» تغییر خواهد کرد و تاریخ تایید نیز در ستون مجاور درج خواهد شد.

تذکر1: وضعیت تسویه در ردیف 8 (رئیس اداره مشمولین) برای دانشجویان پسر مشمول نظام وظیفه پس از صدور معرفی نامه نظام وظیفه، «تسویه شده» خواهد شد. بنابراین دانشجویان بدین ترتیب می­توانند از صدور معرفی نامه خود مطلع و جهت دریافت آن به آموزش کل دانشگاه (مشمولین) مراجعه نمایند.

تذکر2: وضعیت تسویه در ردیف 14 (فارغ التحصیلان دانشجویی) پس از صدور گواهی موقت «تسویه شده» خواهد شد. بنابراین دانشجویان بدین ترتیب می­توانند از صدور گواهی موقت خود مطلع و جهت دریافت آن به آموزش کل (اداره دانش آموختگان) مراجعه نمایند.

 

پیش از شروع فرآیند تسویه حساب توصیه می گردد:

- از کامل بودن پرونده آموزشی خود اطمینان حاصل فرمایید. جهت صدور مدرک وجود اصل مدارک فارغ التحصیلی مقطع قبلی (اصل مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی و یا اصل مدرک دیپلم 3-3-6 برای دانشجویان مقطع کارشناسی و گواهی موقت مقطع کارشناسی برای دانشجویان کارشناسی ارشد) و تاییدیه آن ها الزامی است.

در صورت وجود بدهی در سامانه گلستان از طریق همین سامانه بدهی خود را به صورت کامل تسویه نمایید. جهت استعلام و پرداخت بدهی، دانشجویان محترم می­توانید با استفاده از کارت های بانکی و رمز دوم از طریق پردازش پرداخت الکترونیکی دانشجو  (تصاویر ذیل) اقدام نمایند.

 

با تشکر

مدیریت امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه

 

دانلود فرم های مورد نیاز

 

 

 

6.1.8.0
گروه دورانV6.1.8.0