پنج‌شنبه, 6 ارديبهشت 1403 EN
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۴۰۱/۰۲/۱۲ 
  • تعداد بازدید : 189
برگزاری مراسم چهلمین روز درگذشت حجت الاسلام شفیعی
مراسم چهلمین روز درگذشت مسئول فقید دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان برگزار شد .

با حضور جمعی از مسئولان ، روحانیون ،روسای دانشگاه های شهرستان و دانشگاهیان،اعضای هیات علمی،پرسنل ، دانشجویان و قشرهای مختلف مردم ، مراسم چهلمین روز درگذشت حجت الاسلام سید محسن شفیعی ، مسئول فقید دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان در مسجد سراج منیر دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء بهبهان برگزار شد .
در این مراسم توسط آقایان احور و قاسمی آیاتی از کلام الله قرائت شد و در ادامه حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد نماینده محترم ولی فقیه در استان خوزستان به سخنرانی پرداخت و در ابتدای صحبت های خود به فضائل ماه مبارک رمضان اشاره کرده و در قسمتی از سخنانشان  به اختلاف مبنا در مورد رویت هلال پرداختند و آن را تشریح کردند.
امام جمعه اهواز رمضان را ماه خودسازی و بهترین فرصت برای تزکیه نفس و تقویت اخلاق اسلامی عنوان کرد و گفت: آنچه باعث ترویج اسلام شده است، اخلاق حسنه و رعایت دستورات اخلاقی اسلام بود و شمشیر مولا علی(ع) و ثروت خدیجه(س) وسیله بود.
وی بیان کرد: وفاداری به انقلاب، آرمان‌های شهدا و رهبری، رعایت اخلاق اسلامی توجه خاص به قشر جوان و دانشجو به‌ویژه فرزندان معظم شهدا و ارتباط عاطفی با آنان از او یک چهره انقلابی و بااخلاق اسلامی بر جای گذاشت به‌گونه‌ای که رهبر انقلاب در پیام تسلیت به خانواده مرحوم شفیعی از وی به عنوان امید آینده انقلاب یاد کردند و بر نقش ارزشمند او در صحنه‌های علمی، اجتماعی و دانشگاهی استان خوزستان تأکید کرد.
موسوی‌فرد با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری درباره فرزندآوری، ازدواج و فرهنگ مهم فرزندآوری را بسیار مهم عنوان کرد و افزود: تدوین قانون‌های حمایتی و حکومتی در بخش حمایت از این فرهنگ را خواستار شد.
ایشان  تعقل و عقلانیت را دو شاخصه مهم مرحوم شفیعی عنوان کرد و گفت: تشخیص تکلیف به‌موقع مهم‌ترین شاخصه اخلاقی مرحوم حجت‌الاسلام محسن شفیعی بود و در ادامه به ذکر خاطراتی از ایشان پرداخت.
در ادامه حجت الاسلام والمسلمین طواف در سخنانی کوتاه بر حفظ دست آوردهای ماه مبارک رمضان تأکید کردند و به بعضی از اخلاقیات مرحوم سید محسن شفیعی من جمله اخلاق ایشان با زیر دستان اشاره کردند.
در پایان نماز جماعت به امامت حجت الاسلام والمسلمین ناصری امام جمعه بهبهان اقامه و سفره افطاری با حضور میهمانان برپا شد.
شایان ذکر است حجت الاسلام سید محسن شفیعی اسفند ماه پارسال دارفانی را وداع و پس از تشییع باشکوه توسط مردم قدرشناس از جمله دانشجویان و جامعه دانشگاهی در جوار برادر شهیدش سید مرتضی شفیعی در حرم مطهر علی ابن مهزیار اهوازی به خاک سپرده شد.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.8.0
    V6.1.8.0