جمعه, 7 ارديبهشت 1403 EN
عنوان گروه خبري / روابط عمومی .
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۹/۱۲/۲۶ 
  • تعداد بازدید : 954
كسب عنوان مقاله برتر
مقاله اعضای هیات علمی دانشگاه در هشتمین کنفرانس انرژی های تجدید‌پذیر و تولید پراکنده ایران به عنوان مقاله برتر انتخاب شد.

مقاله اعضای هیات علمی دانشگاه در هشتمین کنفرانس انرژی های تجدید‌پذیر و تولید پراکنده ایران به عنوان مقاله برتر انتخاب شد.

مقاله مشترک آقای دکتر مجید مرادی زیرکوهی و آقای دکتر مهدی عسکری از گروه مهندسی برق دانشکده فنی و مهندسی در هشتمین کنفرانس انرژی های تجدید‌پذیر و تولید پراکنده ایران که در دانشگاه بیرجند برگزار شد به عنوان مقاله برتر انتخاب شد.

کنفرانس انرژی‌های تجدیدپذیر و تولید پراکنده ایران به عنوان یک رویداد علمی تخصصی این حوزه، در 24 و 25 اسفندماه سال ۱۳۹9 در دانشگاه بیرجند با هدف هم اندیشی محققان صنعت برق و انرژی کشور و امید به اینکه دستاوردهای آن راهگشای برنامه‌ریزی و مدیریت بهینه‌ی این منابع انرژی در این مرز و بوم گردد برگزار شد.

در این کنفرانس مقاله مشترک آقای دکتر مجید مرادی زیرکوهی و آقای دکتر مهدی عسکری از گروه مهندسی برق دانشکده فنی و مهندسی به عنوان مقاله برتر انتخاب شد.

دکتر مرادی در خصوص موضوع این مقاله گفت: عيب‌يابي مدارات الکترونيک و بخصوص آرایه‌های فتوولتائیک به وسيله شيوه‌هاي کارامد و جدید از موضوعات مورد علاقه پژوهشگران است. با توسعه مدارات الکترونیکی چند طبقه ديگر روش‌هاي سنتي عيب‌يابي جوابگی نیاز ایجاد شده نمي‌باشند.

وی افزود در این راستا امروزه روش‌هاي متعددی جهت تشخيص عیب‌ها و همچنین تعیین مکان آنها معرفی شده است. یکی از مهم‌ترین روش‌هایی که تا کنون ارایه شده است استفاده از جدول درستی خطاها می‌باشد. غیر‌خطی بودن مشخصه جریان- ولتاژ سلول‌های خورشیدی و همچنین تغییرات شرایط تابش نور و محیط، تشخیص خطا را با استفاده از روش‌های متداول و سنتی با مشکل مواجه می‌کند. شرایط غیر معمول از جمله سایه و بروز خطا باعث کاهش توان قابل استحصال از آرایه‌های فتوولتائیک می‌شود.

مرادی گفت از این رو تشخیص خطا به منظور افزایش توان قابل استحصال و قابلیت اعتماد سیستم فتوولتائیک ضروری بنظر می‌رسد  لذا در این مقاله با در نظر گرفتن عیوب رایجی که یک سلول خورشیدی با آنها مواجه است، از شبکه‌های عصبی بصورت ابتکاری، جهت عيب‌يابي آرایه‌های فتوولتائیک استفاده شده است.

امتیاز :  ۵.۰۰ |  مجموع :  ۱

برچسب ها

    6.1.8.0
    V6.1.8.0