سه‌شنبه, 4 ارديبهشت 1403 EN
عنوان گروه خبري / روابط عمومی .
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۹/۱۰/۲۲ 
  • تعداد بازدید : 759
امضای توافقنامه با معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور
دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در راس هیاتی از زیست بوم کار آفرینی دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء بهبهان بازدید کردند.

دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در راس هیاتی مرکب از معاونین نوآوری و ستادهای فناوری های راهبردی خود و ریس صندوق توسعه ملی، استاندار خوزستان و معاونین و رئیس پارک علم و فناوری استان خوزستان از زیست بوم کار آفرینی دانشگاه صنعتی خاتم  الانبیاء بهبهان بازدید کردند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در این بازدید یک روزه از نزدیک در جریان پیشرفت های دانشگاه و جزییات برنامه جامع کارآفرینی دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء بهبهان قرار گرفت و درادامه از نمایشگاه محصولات فناورانه شرکت ها و واحدهای مستقر در مرکز رشد این دانشگاه ، طرح های کارآفرینی دانشگاه، مرکز مهارت آموزی جوار دانشگاهی، و کار آفرینی را مورد بازدید قرار داد.

در این بازدید یک روزه دکتر شریعتی استاندارخوزستان با اشاره به اینکه دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء بهبهان در زمینه کارآفرینی نسبت به دانشگاه های دیگر استان  پیشگام است و اقدامات موثری در این زمینه انجام داده است افزوداین دانشگاه صنعتی اگرچه سابقه زیادی نداشته و دانشگاهی جوان و رو به رشد است اما به واسطه زیرساخت ها و سرمایه های انسانی که در این شهرستان وجود دارد توانسته پله های ترقی و توسعه را خیلی سریع طی کند. این دانشگاه نسل سومی در سال های اخیر متناسب با ظرفیت های منطقه، همواره به سمت کارآفرینی گام برداشته است.

وی افزود: با توجه به انگیزه مدیران، اعضای هیات رئیسه  و دانشجویان این دانشگاه و فضایی که در آن حاکم است بحث کارآفرینی، مشتری مداری و ارتباط با صنعت همواره مدنظر این دانشگاه بوده که در این زمینه عملکرد خوبی داشتند. امیدواریم حضور آقای  دکتر ستاری معاون علمی  و فناوری ریاست جمهوری در این دانشگاه، منشا خیر و گشایش در کار شرکت های دانش بنیان و پارک های علمی و فناوری باشد.

استاندار خوزستان گفت: خوشبختانه مسئولان شهرستان در زمینه کارآفرینی درکنار این دانشگاه هستند و امیدواریم با حمایت های معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، شاهد رشد دانشگاه صنعتی بهبهان و شرکت های دانش بنیان باشیم و متناسب با نیاز و ظرفیت های استان در زمینه استارتاپ ها و کارآفرینی گام برداریم.

وی ادامه داد: تلاش هایی که در زمینه کارآفرینی در دانشگاه بهبهان انجام شده قابل تقدیر است.

شریعتی با بیان اینکه کارآفرینی، راه میانبری برای جهش در زمینه تکنولوژی و توسعه دانشگاه های نسل سوم است گفت: به واسطه این رویکرد ، صنعت و دستگاه های اجرایی به سوی دانشگاه‌ها سوق می یابند.

 زیست‌بوم فناوری و نوآوری استان خوزستان و به ویژه شهرستان بهبهان به لحاظ تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان، مراکز رشد و نوآوری در وضعیت خوبی است.

دکتر ستاری نیز با بیان اینکه در گذشته دانشگاه ها به فعالیت در حیطه هایی می پرداختند که ربطی به اهدافمان نداشت افزود: معتقدم دانشگاه صنعتی بهبهان باید مرجع تغییر در این شهرستان باشد و مردم این منطقه باید حلاوت ناشی از فعالیت دانشگاه را در زندگی روزمره خود ببینند که برای تحقق این امر مراکز رشد نقش مهمی برعهده دارند. برای اینکه بتوانیم استعدادهای مناسب را برای توسعه شرکت‌های دانش بنیان پیدا کنیم باید مراکز رشد را توسعه دهیم.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: باید بودجه مناسبی برای شرکت های دانش بنیان لحاظ شود همچنین ملاک های درستی برای مراکز رشد در نظر گرفته شود و مهمتر از آن تمرکز کاری شرکت های دانش بنیان باید بر اساس رفع نیاز منطقه و زیست بوم اطراف آن باشد.

وی ادامه داد: ما آمادگی داریم که از شرکت های دانش بنیان حمایت کنیم و اقدامات لازم برای وصل شدن آنها به سیستم دانش بنیان کشور را انجام دهیم. خوشبختانه فرهنگ توسعه شرکت های دانش بنیان در کشور به خوبی شکل گرفته و امیدوارم دانشگاه بهبهان منشاء تحول در منطقه باشد و جوان هایی که در این شهرستان مشغول تحصیل هستند، بتوانند با کارآفرینی در کشور تحول ایجاد کنند. اگر هدف آموزش دانشگاه ها چیز دیگری باشد در واقع راه را اشتباه رفته و باید روش آموزشی خود را اصلاح کنند.

ستاری با اشاره به پرداخت تسهیلات از طریق صندوق توسعه ملی به شرکت‌ها گفت: تجهیز این شرکت‌ها به امکانات و فناوری نوین مورد توجه ویژه است و استان خوزستان و شهرستان بهبهان در راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان خوب عمل کرده اند همچنین ظرفیت‌های ارزشمندی در این منطقه وجود دارد که باید مورد استفاده قرار گیرد.

در ادامه توافق نامه ای 5 ساله  بین این دانشگاه و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری منعقد شد.

تفاهمنامه همکاری بین دانشگاه و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به منظور ارتقای امنیت نوآوری و شتاب دهی اقتصاد دانش بنیان در این شهرستان و تولید ثروت از طریق افزایش توانمندی فناوری و نوآوری و ایفای نقش اجتماعی دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء بهبهان به امضای طرفین رسید.

براساس این تفاهنامه ، به منظور الگوسازی نقش دانشگاه در زیست بوم علم و فناوری بهبهان برای توسعه اقتصاد دانش بنیان منطقه و به عنوان پایلوت ملی، برنامه‌ای پنج ساله در قالب نقشه راه تدوین می‌شود. معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دانشگاه صنعتی بهبهان بر اساس نقشه راه زمینه تحقق اهداف این تفاهنامه را در برنامه‌های بودجه و عملیاتی سالیانه خود لحاظ کرده و با همکاری هم اجرا می‌کنند.

مدت این تفاهنامه از تاریخ امضا به مدت پنج سال است که تمدید، ادامه آن برای گام‌های بعدی، بازنگری، اصلاح و تغییرات اساسی در مفاد آن با توافق نمایندگان ۲ طرف  امکان پذیر است.

امتیاز :  ۵.۰۰ |  مجموع :  ۱

برچسب ها

    6.1.8.0
    V6.1.8.0