پنج‌شنبه, 6 ارديبهشت 1403 EN
عنوان گروه خبري / روابط عمومی .
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۹/۰۶/۲۷ 
  • تعداد بازدید : 422
برگزاری كارگاه آموزشی استفاده از سامانه آموزش مجازی
اولین جلسه آموزشی استفاده از سامانه جدید آموزش مجازی ویژه اعضای هیات علمی با رعایت پروتکل‌ های بهداشتی در سالن آمفی تئاتر دانشکده منابع طبیعی برگزار شد.

اولین جلسه آموزشی استفاده از سامانه جدید آموزش مجازی ویژه اعضای هیات علمی با رعایت پروتکل‌ های بهداشتی در سالن آمفی تئاتر دانشکده منابع طبیعی برگزار شد.

دراین کارگاه آموزشی مهندس رشیدیان کارشناس واحد انفورماتیک به ارایه توضیحاتی کاملی در خصوص کار با قسمت‌های مختلف این سامانه آموزشی  پرداخت.

دکتر مرادی مدیر واحد انفورماتیک دانشگاه با اعلام اینکه تمامی فیلم‌های آموزشی برای کار دانشجویان و اساتید در سامانه مذکور توسط واحد انفورماتیک تهیه شده است و در حال حاضر واحد انفورماتیک با پشتیبانی از کلاس ‌ های الکترونیکی (مجازی) مشغول به فعالیت است وبا اساتید و دانشجویان در تعامل می‌باشد افزود در شرایط حاضر که بخش اعظمی از آموزش در دانشگاه‌ ها بخاطر ویروس کرونا مجازی گردیده است سامانه آموزش مجازی مهمترین بخش در سیستم آموزشی دانشگاه شده و لذا آشنایی هر چه بیشتر دانشجویان و اساتید محترم با امکانات و قابلیت ‌ های موجود در این سامانه می ‌ تواند در استفاده بهتر و کارآمدتر از آن نقش به سزایی داشته باشد .

مدیر واحد انفورماتیک گفت: به تازگی سیستم LMS یا مدیریت یادگیری الکترونیکی این دانشگاه به سامانه گلستان متصل شده است و تمامی اطلاعات دروس و دانشجویان به این سامانه منتقل شده است واین سیستم امکان تشکیل کلاس مجازی را براحتی در دانشگاه فراهم می سازد بطوریکه از طریق این سیستم می ‌ توان بصورت برخط کلاس برگزار کرد و همچنین امکان بارگذاری فایل ضبط شده کلاس نیز وجود دارد .

وی افزود دراین سیستم امکان بارگذاری تمرین، کوئیز، امتحان تستی و تشریحی و ... نیز وجود دارد وهمچنین این سیستم دارای تالار گفتگو است که امکان بحث و گفتگو بین استاد و دانشجو بصورت نوشتاری را فراهم کرده است.

دکتر مرادی افزود در این سیستم دانشجویان هر درس، از سیستم آموزشی گلستان فراخوانی می ‌شوند و در کلاس درس مربوطه، فهرست اسامی آنها ثبت می ‌ شود، لذا در مدت زمان تشکیل کلاس بطور دقیق حضور آنان ضبط می ‌ شود که در واقع همان حضور و غیاب کلاسی است .

شایان ذکر است در راستای تحقق دولت الکترونیک فاز دوم سامانه آموزش الکترونیکی (مجازی) با آدرس http://lms1.bkatu.ac.ir با هدف صرفه‌جویی در هزینه‌ها و جلوگیری از ایجاد وقفه در آموزش در بحران اخیر با همت کارشناسان واحد انفورماتیک و همراهی بخش‌ های مختلف دانشگاه در خرداد99 راه اندازی شده است .

امتیاز :  ۱.۰۰ |  مجموع :  ۱

برچسب ها

    6.1.8.0
    V6.1.8.0