پنج‌شنبه, 6 ارديبهشت 1403 EN
عنوان گروه خبري / روابط عمومی .
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۹/۰۳/۳۱ 
  • تعداد بازدید : 3141
راه اندازی فاز دوم سامانه آموزش الكترونیكی مجازی
فاز دوم سامانه آموزش الکترونیکی مجازی در دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء بهبهان راه اندازی شده است.

فاز دوم سامانه آموزش الکترونیکی مجازی در دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء بهبهان راه اندازی شده است.
دکتر مرادی مدیر واحد انفورماتیک دانشگاه با اعلام راه اندازی فاز دوم سامانه آموزش الکترونیکی مجازی گفت: در راستای تحقق دولت الکترونیک و با هدف صرفه‌جویی در هزینه‌ها و جلوگیری از ایجاد وقفه در آموزش دانشجویان عزیز ، فاز اول این سامانه در بهمن ماه 1398با همت کارشناسان واحد انفورماتیک و همراهی بخش های مختلف دانشگاه راه اندازی شده بود و هم اکنون از یکم تیرماه فاز دوم این سامانه با آدرس http://lms1.bkatu.ac.ir/  در دسترس دانشجویان قرار می گیرد.
وی افزود سیستم‌های مدیریت یادگیری (LMS: Learning Management System) زیرساخت کلیدی و ضروری برای استقرار و توسعه یادگیری الکترونیکی محسوب می شوند و دانشگاه‌هاي مجازي يكي از جديدترين و كارآمدترين اشكال آموزش‌هاي از راه دور هستند که اخيراً در كشورهاي مختلف نقش بسزايي در آموزش دانشجویان به عهده گرفته اند.
مدیر واحد انفورماتیک دانشگاه گفت دوره های مجازی از طريق اينترنت ارائه مي‌شوند و از نرم‌افزارهايي استفاده مي‌كنند كه امكان برقراري ارتباط را براي دانشجويان در نقاط مختلف فراهم مي‌سازد و ورود به اين دوره‌ها از طريق رايانه شخصي یا موبایل در خانه يا در محيط كار با اتصال به اينترنت امكان‌پذير است همچنین سیستم LMS یا مدیریت یادگیری الکترونیکی دانشگاه به سامانه  آموزشی گلستان متصل شده است و تمامی اطلاعات دروس و دانشجویان به این سامانه منتقل شده است و این سیستم امکان تشکیل کلاس مجازی را براحتی در دانشگاه فراهم میسازد.
مدیر واحد انفورماتیک دانشگاه افزود از طریق این سیستم می‌توان بصورت Online کلاس برگزار کرد و همچنین امکان بارگذاری فایل ضبط شده کلاس نیز وجود دارد و یکی دیگر از امکانات در این سیستم امکان بارگذاری تمرین، کوئیز، امتحان تستی و تشریحی و ... بوده و همچنین این سیستم دارای تالار گفتگو است امکان بحث و گفتگو بین استاد و دانشجو بصورت نوشتاری وجود دارد.
از دیگر امکانات این سیستم این است که دانشجویان هر درس، از سیستم آموزشی گلستان فراخوانی می‌شوند و در کلاس درس مربوطه، فهرست اسامی آنها ثبت می‌شود، لذا در مدت زمان تشکیل کلاس بطور دقیق حضور آنان ضبط می‌شود که در واقع همان حضور و غیاب کلاسی است.
دکتر مرادی در پایان ضمن تشکر از دکتر اصغری پری معاون محترم اداری مالی و دکتر فاطمی معاون محترم آموزشی برای حمایت از واحد انفورماتیک برای راه اندازی این سامانه افزود با راه اندازی سامانه مذکور و فراهم شدن بستر مورد نیاز امکان ارایه دوره‌های مجازی، دوره‌های ضمن خدمت، برگزاری وبینار و جلسات آنلاین بصورت ویدیو کنفرانس در دانشگاه میسر شده است.

امتیاز :  ۴.۰۰ |  مجموع :  ۳

برچسب ها

    6.1.8.0
    V6.1.8.0