پنج‌شنبه, 6 ارديبهشت 1403 EN
عنوان گروه خبري / روابط عمومی .
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۸/۱۱/۰۲ 
  • تعداد بازدید : 189
بازدید رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر استان از دانشگاه
سرهنگ صفری رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر استان خوزستان ضمن بازدید از دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء بهبهان در نشست با اعضای هیأت رئیسه دانشگاه پیرامون مصرف مواد مخدر به بحث و تبادل نظر پرداخت.
سرهنگ صفری رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر استان خوزستان ضمن بازدید از دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء بهبهان در نشست با اعضای هیأت رئیسه دانشگاه پیرامون مصرف مواد مخدر به بحث و تبادل نظر پرداخت.
در این نشست که با حضور اعضای هیأت رئیسه و در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد، دکتر سید نژاد در سخنانی کوتاه به مضرات و اثرات سوء مصرف مواد مخدر در جامعه اشاره کرده و گزارشی از اقدامات مثبت صورت گرفته در این دانشگاه ارائه نمود.
دکتر اصغری پری معاون اداری مالی دانشگاه نیز در ادامه، طی گزارشی  فعالیت های انجام شده در  دوران مدیریت دکتر سید نژاد را تشریح و مشکلات موجود را نیز بیان فرمودند.
دکتر ضیایی نژاد مشاور رئیس و معاون پیشین دانشجویی دانشگاه نیز در سخنان خود با انتقاد از صدور مجوز برای فعالیت دکه های مستقر در جلوی دانشگاه خواستار جمع آوری این دکه ها و حفظ فاصله قانونی تا شعاع دو کیلومتری عاملین توزیع دخانیات از دانشگاه شد.
حجت الاسلام طواف معاونت استانی دفتر نهاد رهبری در دانشگاه نیز با اشاره به آمار بالای کشفیات مواد مخدر در استان و خصوصا  بهبهان خواستار  ساماندهی منطقه اسلام آباد و نظارت بیشتر و مستمر بر رفت و آمدهای جوانان به این منطقه شده و از مصرف قلیان و دخانیات در خوابگاه های دانشجویی ابراز تأسف کرد.
وی به نبود بودجه لازم و مناسب برای فعالیت های  فرهنگی اشاره کرده و از کمبود کمپ ترک اعتیاد در شهرستان و بالا بودن هزینه های دوره  ترک اعتیاد گلایه کرد.
دکتر معتقد معاون دانشجویی دانشگاه نیز در سخنانی کوتاه به اثراث سوء مصرف مواد مخدر  و دخانیات در بین جوانان اشاره کرده و به مزاحمت دکه های اطراف دانشگاه در تردد دانشجویان اشاره و خواستار بهبود این وضعیت و برخورد قاطع مسئولین با توزیع کنندگان مواد مخدر شد.
سرهنگ صفری رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر استان خوزستان با تقدیر از فعالیت های عمرانی و خدماتی صورت گرفته دانشگاه، آمار شیوع مواد مخدر در استان را بالاتر از متوسط آمار کشوری عنوان کرده و این وضعیت را بسیار نگران کننده خواند.
وی نرخ شیوع مواد مخدر در حوزه های دانش آموزی و دانشجویی را بالاتر از حد متوسط کشوری اعلام کرده و خواستار سرمایه گذاری بلند مدت در حوزه های فرهنگی برای آشنایی جوانان و نوجوانان با این موضوع شد.
رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر استان خوزستان 65درصد از جرائم جامعه را منتج از مصرف مواد مخدر یا مرتبط با آن اعلام کرده که بعد از تصادفات رانندگی بیشترین آمار فوتی کشور را نیز دارا می باشد.
سرهنگ صفری با انتقاد از قوانین مصوب شده در مجلس شورای اسلامی مبنی بر کاهش مجازات های مرتبط با حمل و توزیع مواد مخدر خواستار تشکیل کمیته های پیشگیری و فرهنگی در دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء بهبهان شد.
رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر استان خوزستان با استقبال از پیشنهادات دکتر سید نژاد در جلسات کار افرینی استان، از جمع آوری معتادان و حرفه آموزی آنان در آینده نزدیک خبر داده و خواستار استفاده دیگر دانشگاه های استان از تجربیات کارآفرینی این دانشگاه شد.
وی  با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاری بین ستاد مبارزه با مواد مخدر و حوزه علمیه خواستار پر رنگ تر شدن نقش روحانیت در ایجاد زمینه های فرهنگی در مبارزه با مواد مخدر شد.
سرهنگ صفری در پایان ضمن بازدید از کارگاه های مهارت آموزی دانشگاه، از نزدیک با فعالیت های مرکز جوار دانشگاهی این دانشگاه آشنا شد.
در ادامه، سرهنگ صفری ضمن برگزاری جلسات با مدیران و پرسنل معاونت دانشجویی، به بحث و تبادل نظر در زمینه اعتیاد و مصرف مواد مخدر پرداختند.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.8.0
    V6.1.8.0